تبلیغات
- اخبار روز ،متون علمی و ادبی،دانلود،آموزش وبلاگ نویسی و .. - بهترین روش برای صرفه جویی در وقت مان چیست؟
ما ســــــــــــعی میكنیم بهترین هــــــــــــــــا را در این جـــــــــــا برایتــــــــان تــــــــدار ك ببینیم

-
-
تاریخ : شنبه 7 تیر 1393
نویسنده : سعید ابدالی

برای صرفه جویی در زمان همیشه باید برنامه ریزی داشت. برنامه ریزی کمک میکند که نه تنها کارها را درست و به موقع انجام دهیم بلکه مسئولیتهای ما چندان با کمبود زمان مواجه نشود و در نهایت ما نتوانیم کارهای مان را درست و به موقع انجام دهیم.


مدیریت زمان یا صرفه جویی در زمان مخصوصا در محیط کاری بسیار اهمیت دارد چون در کار باید در یک زمان بندی مشخص حجم بالایی از وظایف و مسئولیت ها را رسیدگی کرد بنابراین صرفه جویی در زمان و داشتن یک برنامه ریزی خوب کمک میکند تا مدیریت زمان داشته باشیم و همچنین میتواند با 6 راهکار ساده بدست آید.


1 - هر روز برای روز بعد برنامه ریزی کنید
همیشه سعی کنید که کارها و برنامه ریزی هایی را که باید روز بعد انجام دهید را یک روز قبل پیش بینی کنید تا کارهای مهمتر را در ساعات اولیه به انجام برسانید.


2 - همیشه کارهای مهمتر را در اولویت قرار دهید
کارهایی مثل امور بانکی یا تماس و پیگیری هایی که برای مشتریان دارید یا مثلا جلسات و ملاقاتهای را که میخواهید تنظیم کنید در ساعات اولیه یک روز کاری انجام دهید.


3 - همیشه سعی کنید کارهایی را که بیشتر حوصله ی انجام دادن آن را دارید را در ساعات اولیه یک روز کاری انجام دهید
چون در ساعات پایانی روز خستگی و کسلی باعث کند شدن سرعت کار میشود و احتمالا بازدهی خوبی هم نخواهد داشت.


4 - کارهایی را که اهمیت کمتری دارند را به روزهایی که حجم کار کمتر است موکول کنید
مثلا برخی از وظایفی که باید در طول هفته انجام شود را به ترتیب اولویت دسته بندی کنید و مهمترین آنها را در اوایل هفته انجام دهید.


5 - زمان را کوتاه کنید و در کمترین زمان بیشترین کارهای کوچک را در کنار هم انجام دهید
سعی کنید که برای هر کاری بودجه بندی داشته باشید و سعی کنید که این بودجه بندی را رعایت کنید.


6 - برخی از کارمندان در ساعات اولیه چندان حوصله ی انجام وظایف و مسئولیت های شان را ندارند
برخی دیگر از کارمندان در ساعات پایانی روز فعال تر هستند بنابراین اگر در تیم کاری فعالیت میکنید دقت کنید که همه ی افراد مثل هم نیستند پس باید با هم برنامه ریزی کنید و سعی کنید که در ساعات کاری وظایف بیشتری را انجام دهید.

 


 




آخرین مطالب