تبلیغات
- اخبار روز ،متون علمی و ادبی،دانلود،آموزش وبلاگ نویسی و .. - تغذیه صحیح برای داشتن پوستی سالم
ما ســــــــــــعی میكنیم بهترین هــــــــــــــــا را در این جـــــــــــا برایتــــــــان تــــــــدار ك ببینیم

-
-
تاریخ : دوشنبه 17 اسفند 1388
نویسنده : araz

سلامت و زیبائی پوست

پوست‌ آیینه‌ سلامتی‌ است. پوست‌ سالم‌ و بانشاط‌ نشان‌دهنده‌ سلامت‌ انسان‌ است؛

و برای‌ داشتن‌ پوستی‌ زیبا و باطراوت‌ علاوه‌ بر آرامش‌ روحی،

استراحت‌ و فعالیت‌ جسمانی‌ مناسب باید از تغذیه‌ صحیح‌ روزانه‌ بهره‌مند شویم .

پوست‌ شما ،یکی‌ از عواملی‌ که‌ باعث‌ خرابی‌ پوست‌ می‌شود، افراط‌ در مصرف‌ کربوهیدرات‌هایی‌ نظیر قند و شکر است؛ زیرا به‌ هنگام‌ تهیه‌ آن‌ها از مواد شیمیایی‌ای‌ استفاده‌ می‌شود

که‌ پوست‌ را چروکیده‌ و پیر می‌کنند. میوه‌ها و سبزیجات‌ تازه‌ جایگزین‌ خوبی‌ هستند.

مصرف‌ ماهی‌ و خشکبار را نیز فراموش‌ نکنید. به‌ خاطر داشته‌ باشید، هر چه‌ غذا ساده‌تر باشد، بهتر است. از سس‌های‌ غلیظ‌ و کیک‌های‌ کرم‌دار یا خامه‌ای‌ جداً بپرهیزید. به ‌علاوه، پوست‌ شما به‌ ویتامین‌ نیاز دارد و این‌ نیاز می‌تواند ، به ‌راحتی‌ از طریق‌ یک‌ رژیم‌ متعادل‌ تامین‌ شود؛ و بجز مواردی‌ که‌ پزشک‌ تجویز می‌کند، نیازی‌ به‌ مصرف‌ قرص‌های‌ ویتامین‌ ندارید.

ویتامین‌های‌ مفید برای‌ پوست‌

  ویتامین‌ A

  به‌ گردش‌ خون‌ کمک‌ می‌کند و برای‌ پوست، مو و ناخن‌ بسیار مفید است.

  کمبود ویتامین ‌A باعث‌ ایجاد پینه‌ و ضعیف‌شدن‌ لایه‌ رویی‌ پوست‌ می‌شود.

  این‌ ویتامین‌ در هویج‌ و زردآلو به‌وفور وجود دارد.

  خانوادهِ ویتامین ‌B

  ویتامین1‌ B برای‌ ماهیچه‌ها، پوست‌ و مو مفید است.

  در مخمر آبجو، جوانه‌ ماش‌ و گندم، تخمه‌ آفتابگردان، شیر، جگر، بادام‌ زمینی‌ و تخم‌مرغ‌

  به‌ مقدار فراوان‌ یافت‌ می‌شود.

  ویتامین2‌ B ضد آکنه‌ است‌ و برای‌ مو نیز مفید است.

  در مخمر آبجو، شیر، عسل، گردو و تخم‌مرغ‌ وجود دارد.

  ویتامین3‌ B برای‌ گردش‌ خون‌ و پایین‌آوردن‌ کلسترول‌ مفید است.

  در جگر، مرغ، ماهی، برنج، مخمر آبجو و جوانه‌هاموجود است.

  ویتامین5‌ B برای‌ رفع‌ خشکی‌ پوست‌ مفید است‌ و در بیش‌تر میوه‌های‌ شیرین

  و سبزیجات‌ سبز یافت‌ می‌شود. برای‌ مو نیز مفید است.

  ویتامین6‌ B برای‌ رفع‌ خشکی‌ پوست، تقویت‌ مغز و برای‌ مو سودمند است.

  این‌ ویتامین‌ در تمام‌ حبوبات‌ و جوانه‌ آن‌ها، همچنین‌ در شیر و عسل‌ وجود دارد.

  ویتامین‌ C

  به‌ جوانی‌ پوست‌ کمک‌ می‌کند و برای‌ رگ‌های‌ خونی‌ زیر پوست‌ لازم‌ است.

  در ضمن‌ ضدآلرژی‌ است‌ و نیز به‌ دفع‌ سموم‌ بدن‌ کمک‌ می‌کند.

  ویتامین ‌C را می‌توانید در تمام‌ مرکبات، سبزیجات‌ سبز و توت‌فرنگی‌ بیابید.

  ویتامین ‌D

  برای‌ استخوان، ناخن‌ و دندان‌ها بسیار مفید است.

  ویتامین ‌D عامل‌ جذب‌ کلسیم‌ و فسفر است‌ و نیز از سفیدشدن‌ مو جلوگیری‌ می‌کند.

  این‌ ویتامین‌ به‌ مقدار فراوان‌ در لبنیات، موز و سبزیجات‌ وجود دارد.

  ویتامین ‌E

  برای‌ رفع‌ خشکی‌ پوست‌ و چین‌ و چروک‌ آن‌ لازم‌ است‌

  و نیز خراش‌ روی‌ پوست‌ را ترمیم‌ می‌کند.

  ویتامین ‌E در خشکبار به‌وفور یافت‌ می‌شود.

  انجام‌ ورزش‌ و حرکات‌ نرمشی‌ به‌ دستگاه‌ گردش‌ خون‌ بسیار کمک‌ می‌کند

  و نتیجهِ گردش‌ خون‌ سالم، داشتن‌ پوستی‌ سالم‌ و بانشاط‌ است.

  پیاده‌روی، شنا و دوچرخه‌سواری‌ از جمله‌ ورزش‌های‌ مناسب‌ است.

  حتی‌ می‌توانید روزانه‌ با آویزان‌کردن‌ سر و گردن‌ از لبه‌ تخت‌ به‌ مدت‌

  دو دقیقه‌ عمل‌ خون‌رسانی‌ به‌ پوست‌ و مو را انجام‌ دهید.

  نوشیدن‌ آب‌ در سالم‌سازی‌ چهره‌ بسیار مفید است.

  روزانه‌ هشت‌ لیوان‌ آب‌ بنوشید.

  از این‌ طریق‌ به‌ پاک‌شدن‌ دستگاه‌ گوارش‌ و دفع‌ مواد زاید بدن‌ کمک‌ کرده‌اید.

  البته‌ به‌ یاد داشته‌ باشید که‌ آب‌ را به‌ همراه‌ غذا ننوشید،

  چون‌ هضم‌ غذا را با مشکل‌ مواجه‌ می‌کند.

  همچنین‌ معده‌ را بازتر می‌کند، در نتیجه‌ غذای‌ بیش‌تری‌ میل‌ می‌کنید و چاق‌ می‌شوید.

  آب‌ حتماً باید نیم‌ تا یک‌ ساعت‌ قبل‌ و بعد از غذا نوشیده‌ شود.




موضوعات مرتبط: فقط خانمها بخوانند. ,
آخرین مطالب